Bent u net overgestapt of wilt u overstappen? Een vraag die veel voorkomt bij nieuwe overstappers is ‘wat gebeurd er als ik ben overgestapt?‘. De stappen die hieronder beschreven staan leggen u stapsgewijs uit wat er gebeurt nadat u bent overgestapt.
- U zult een bevestiging per mail ontvangen waarin alle voorwaarden en afspraken in staan inclusief de bijbehorende energietarieven en kortingen. In de voorwaarden wordt ook uitgelegd hoe je de aanvraag kunt wijzigen of annuleren.
- De nieuwe energieleverancier zal per brief een welkomstbevestiging toesturen. Vanaf dit moment heeft u 14 dagen bedenktijd om uw contract kosteloos te annuleren. In de welkomstbrief staat ook genoteerd wie u kunt benaderen bij vragen over uw nieuwe energieleverancier.
- Op het moment dat u niets wilt wijzigen of annuleren dan zal uw nieuwe energieleverancier de procedure in gang zetten. U als klant zal alleen nog maar de meterstanden moeten doorgeven aan uw nieuwe energieleverancier. Uw nieuwe energieleverancier zal contact opnemen met uw huidige energieleverancier om het contract te ontbinden. Zodra dit is doorgegeven ontvangt u van uw oude energieleverancier een eindnota.
Bij een overstap heeft u 2 taken als overstapper:
- De overstapformulier invullen
- Meterstanden doorgeven
Heeft u nog vragen hierover? Neem dan gerust contact met één van onze klantenadviseurs op. Wij willen u graag van dienst zijn met een 100% onafhankelijke advies.